UTRINKI Z DNEVA S KNJIGO
Utrinki z dneva s knjigo, kot so ga po ogledu dogajanja in nekaj pogovorih z učenci in učitelji videli osmošolci.
V ponedeljek, 7. 10. 2024, smo na Osnovni soli Videm izvedli dan s knjigo. Intervjuvali smo učence in učitelje. Slednji menijo, da je branje pomembno za razvoj možganov. Večina se branju prepusti in se ob njem počuti prijetno ter umirjeno. Skoraj vsi radi obiskujejo knjižnico in raje berejo tiho, razen tisti, ki morajo zaradi službe brati naglas. Učenci do šestega razreda radi berejo stripe, se učijo pesmice. Ob branju se počutijo prijetno. Najstarejši učenci menijo, da je branje zahtevno in dolgočasno, nimajo najljubših avtorjev in neradi obiskujejo knjižnico.
Neja Habjanič, 8. a
V mlajših razredih se radi učijo pesmice in se počutijo dobro ter prijetno ob branju. Radi imajo stripe in raje berejo krajše pravljice. Nekateri se počutijo, kot da v bistvu so v pravljici in nastopajo v njej. Večina učencev rada bere sama, najdejo pa se tudi učenci, ki so rajši, da jim bere nekdo drug. V srednjih razredih najraje berejo stripe, kot je Garfield. Radi berejo sami. Nimajo najljubšega avtorja. V starejših razredih pa po večini nimajo radi stripov in ne berejo radi. Ne radi obiskujejo knjižnico, saj v starejših razredih morajo brati zahtevnejše in dolge knjige. Raje berejo slovenske knjige in ne berejo radi na glas. Učitelji mlajših razredov radi berejo, se ob branju prepustijo in menijo, da je branje pomembno. Večino učiteljev rada bere angleške knjige.
Danijela Milošič in Neja Krajnc, 8. a
V ponedeljek, 7. 10. 2024, smo na naši šoli izvedli dan dejavnosti na temo knjige. Nekatere učenke našega razreda so čez dan raziskovale po različnih oddelkih in intervjuvale učence in učitelje o njihovem mnenju glede branja. Skozi sedemnajst vprašanj za učence in štirinajst vprašanj za učitelje so izvedele, da učitelji vseh razredov radi berejo, kar se nekoliko razlikuje od učencev.
Spoznale so, da učenci od prvega do četrtega razreda radi berejo in imajo svoj najljubši žanr, med tem ko učenci petega razreda radi berejo le določene knjige oz. vrste knjig in nimajo najljubših avtorjev.
Spoznale so tudi, da učenci šestih, sedmih, osmih in devetih razredov ne marajo obiskovanja knjižnice oz. branja, menijo, da je branje zahtevno in radi berejo le slovenske knjige.
Alexander Kaaouana, 8. a